Την Κυριακή 10 Ιανουαρίου στις 7:00 μμ το Μουσείο Μπενάκη προσκαλεί όλους να περιηγηθούν διαδικτυακά δωρεάν την πρώτη ατομική έκθεση του καλλιτέχνη Ali Banisadr στην Ελλάδα με τίτλο «Ultramarinus – Beyond the Sea / Πέρα από τη θάλασσα» με ξεναγούς την επιμελήτρια Πολύνα Κοσμαδάκη, τη διευθύντρια της Γκαλερί Thaddaeus Ropac στο Παρίσι Ξένια Γερουλάνου και τον επιστημονικό διευθυντή του Μουσείου Μπενάκη Γιώργη Μαγγίνη, οι οποίοι θα μας μιλήσουν για τον καλλιτέχνη, τα έργα και το πλαίσιο δημιουργίας τους.
Η μετάδοση της ξενάγησης θα γίνει στη σελίδα του Μουσείου Μπενάκη στο facebook* (https://www.facebook.com/TheBenakiMuseum/live/) και θα αναμεταδοθεί στον ιστότοπό του (benaki.org/alibanisadronlinetour).
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ

Ο τίτλος αναφέρεται στη γνωστή από τα μεσαιωνικά χρόνια μπλε χρωστική ουσία που προκύπτει από το ορυκτό lapis lazuli και μοιάζει να αποκρυσταλλώνει όλες μαζί τις αποχρώσεις του νερού και του ουρανού. To χρώμα ultramarine θεωρούνταν από καλλιτέχνες να έχει ιδιότητες αφύπνισης του υπερβατικού στοιχείου ενώ στην ανατολίτικη φιλοσοφία ταυτιζόταν με το έκτο τσάκρα, ή το «τρίτο μάτι», την αφύπνιση της «ανώτερης συνείδησης». Αυτό το ιδιαίτερο μπλε, με τους θρησκευτικούς, πολιτισμικούς και μεταφυσικοούς συμβολισμούς του, είναι καθοριστικό για την εκφραστική λειτουργία των έργων του Banisadr, παγιώνοντας συνάμα τις συνδέσεις τους με αρχέγονες μορφές ζωγραφικής τέχνης.
Στην έκθεση, μέσα από τον διάλογο χαρακτηριστικών πινάκων όλης της πορείας του καλλιτέχνη και κεραμικών κινεζικής τέχνης από τις συλλογές του Μουσείου Μπενάκη, επιχειρείται μία προβολή του παρελθόντος στο παρόν και μια ελεύθερη αναμόχλευση μορφών, πηγών και αφηγήσεων με όχημα το δυναμικό χρώμα που κυριαρχεί στα εκρηκτικά αυτά τοπία. Ειδικότερα, μια ενότητα έργων σε μπλε και λευκά χρώματα λειτουργεί ως ένα είδος δοκιμίου πάνω στους συμβολισμούς και τις «μαγικές» ιδιότητες του μπλε.
Σημειώνουμε ότι η έκθεση ήταν προγραμματισμένη να ξεκινήσει από τις αρχές Νοεμβρίου του 2020, αλλά η προσωρινή αναστολή λειτουργίας του Μουσείου σύμφωνα με τα μέτρα που πάρθηκαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας, δεν επέτρεψε το άνοιγμα της έκθεσης στο κοινό.